Dlaczego jedne strony www zarabiają a inne nie?

skuteczne strony www

Przy zakładaniu biznesu wielu za was decyduje się na stworzenie strony internetowej. Kierujecie się różnymi przesłankami. To kwestia prestiżu, podpatrywania konkurencji. Proponuję jednak trochę inne podejście.

Strona www ma zdobywać dla mnie klientów!

Takie postawienie sprawy determinuje postrzeganie witryny internetowej nie jako koniecznego kosztu. Kolejnego z rzędu wydatku, który gdzieś musimy ponieść w swoim budżecie. Spójrzmy na stronę internetową jak na narzędzie dzięki któremu możemy pozyskiwać nowych klientów. Potraktujmy koszty stworzenia skutecznej strony www jak inwestycję. Inwestycję, która zwróci się z nawiązką.

Co zatem zrobić żeby nasza strona zarabiała?

Daj się znaleźć

Kluczowe dla twojej strony jest to, aby twoi potencjalni klienci na nią trafili. Sprawa wydaje się banalna. Wystarczy pozycjonowanie strony, które spowoduje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Gdy jednak zaczniesz się zastanawiać nad doborem słów kluczowych może się pojawić problem.

Jakie wybrać słowa do pozycjonowania mojej strony?

Czy wybrać biuro rachunkowe czy biuro księgowe? Możemy pytać znajomych, rodzinę czy współpracowników co by wpisali do wyszukiwarki. Może da nam to jakiś obraz sytuacji. Zamiast próbować wyważać otwarte drzwi warto skorzystać z gotowych rozwiązań i zapytać kogoś kto wie najwięcej o zapytaniach internautów – samego wujka Google.

Statystyki Wyszukiwarki to narzędzie umożliwiające sprawdzenie jak zadają pytania internauci. Wracając do dylematów naszego biura rachunkowego czy księgowego możemy przeanalizować trendy zapytań, ich okresowość w ujęciu czasowym i regionalnym.

 

I mamy gotową odpowiedź. A przy okazji dobra wiadomość – widać trend rosnący. Czyli przybywa zapytań związanych z tą branżą.

Tego typu analizy są niestety dość uciążliwe. Są to też dane statystyczne. Jest jednak sposób na to aby w sposób empiryczny sprawdzić jakich słów kluczowych używają nasi klienci. Co więcej możemy sprawdzić z których słów kluczowych łapiemy tylko „oglądaczy” naszej strony a które słowa przynoszą nam klientów.

Jak to sprawdzić? O tym już w kolejnym artykule na naszym blogu.

Bądź na bieżąco  - zapisz się do newslettera!