Co zrobić, żeby mieć dobrze zaprojektowaną stronę www?

najlepsza strona www

Jeśli masz już stronę internetową i zamierzasz ją poprawić i zmodyfikować. Jeśli ruszasz z nowym biznesem i chcesz wypromować się poprzez internet czeka cię proces decyzyjny. Będziesz musiał wybrać pomiędzy różnymi opcjami i funkcjonalnościami. Warto przygotować się do tych decyzji związanych z nową stroną internetową. Na co zwrócić uwagę? Na co uważać? Zanim podejmiesz decyzję przyjrzyj się kilku wskazówkom.

6 wskazówek – co zrobić, żeby mieć dobrze zaprojektowaną stronę www?

Po pierwsze cel

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania zmierzająca do stworzenia nowej witryny internetowej musisz sobie odpowiedzieć na zasadnicze pytanie:

Po co mi ta strona www?
Ustal sobie jakie cele powinna realizować strona, jak często będzie aktualizowana, co chcesz na niej prezentować.
Jeśli jesteś fotografem musisz mieć wyeksponowaną galerię Twoich zdjęć. Jeśli zależy ci na informowaniu o nadchodzących wydarzeniach koniecznie musisz rozbudować system newsów. Więcej o formułowaniu celów nowej strony www możesz przeczytać we wcześniejszych artykułach.

Po drugie dla kogo robisz tę stronę

Często gdy pytam do kogo jest adresowana jest strona słyszę odpowiedź że dla wszystkich. Dla każdego to znaczy dla nikogo. Inaczej przecież funkcjonuje strona z ofertą dla klienta biznesowego a inaczej dla masowego odbiorcy. Innym językiem posługują się nastolatkowie a inaczej formułujemy specjalistyczne treści dla fachowców z danej branży.

Po trzecie użyteczność

Użyteczna strona internetowa jest zorientowana na jej odbiorcę. Jej struktura, stosunek treści do obrazów, nawigacja, dodatkowe funkcjonalności powinny odpowiadać potrzebom użytkowników. Jeśli wejdziesz na taką stroną internetową to w ciągu kilku sekund powinieneś wiedzieć jaki jest cel tej strony i do kogo jest kierowana. Użyteczna strona powinna też realizować założone wcześniej cele i prowadzić do konwersji (pożądanej przez nas akcji użytkownika)
Jeśli chcemy aby użytkownik strony skontaktował się z naszą infolinią powinna być ona wyeksponowana na każdej stronie z wyraźnym zachęceniem do działania (z ang. call to action). Masz wątpliwości zadzwoń teraz!

Użyteczność to również zgodność ze standardami projektowania oraz  poprawność wyświetlania strony na wszystkich dostępnych przeglądarkach, rozdzielczościach i systemach operacyjnych. Warto też zwrócić uwagę na urządzenia mobilne. Coraz więcej osób przegląda internet w swoich smartfonach.

Po czwarte optymalizacja SEO

Nawet najciekawsza strona z rewelacyjną ofertą będzie mało skuteczne do póki nie znajdą jej internauci. Odpowiednie formułowanie tytułów wszystkich podstron, wewnętrzne linkowanie, treść strony spowodują, że będzie się ona lepiej pozycjonować. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki to  większy ruch na Twojej stronie, więcej zrealizowanych celów, więcej klientów.

Po piąte zadbaj o społeczności

Pamiętaj, że Twoimi użytkownikami są żywi ludzie, którzy funkcjonują w relacjach towarzyskich zarówno tych wirtualnych jak i rzeczywistych.  Jeśli ktoś włoży wysiłek w poszukiwanie interesujących go treści i znajdzie coś wartościowego na Twojej stronie będzie chciał się tym podzielić ze znajomymi, rodziną, czy też pochwalić się swoim „znaleziskiem”. Taka forma polecenia jest niezwykle cennym sposobem rozprzestrzeniania się w sieci Twojej oferty. Ułatw użytkownikom rozpowszechnianie Twoich treści poprzez  polecanie na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, NK, Blip, Twitter, Wykop. Pozwól na komentarze, na przesyłanie linka do strony mailem. Niech sami internauci promują twoją stronę www. Pamiętaj, to że ty z tego nie korzystasz z jakiś serwisów wcale nie oznacza, że tego nie robią użytkownicy Twojej strony internetowej.

Po szóste bądź atrakcyjny

Jeśli już zainwestowałeś w użyteczną stronę www, zdobyłeś pozycję w wyszukiwarkach daj użytkownikom coś co ich zainteresuje i będą chcieli polecić Toje treści dalej. W jaki sposób uatrakcyjnić stronę? To zależy do kogo jest adresowana i jakie ma realizować cele. Może to być niebanalna szata graficzna, osadzone klipy wideo, darmowe elementy do ściągnięcia albo bardzo atrakcyjna oferta promocyjna.
Porównaj to do sytuacji, gdy zapraszasz potencjalnego klienta do swojego biura. Oferujesz mu kawę, pokazujesz maszyny na których pracujesz, na koniec wręczasz mu teczką ze specjalną ofertą i pakiet firmowych gadżetów. Starasz się wypaść jak najlepiej. Zrób to samo nas swojej stronie internetowej. Potraktuj użytkownika jak gościa, któremu chcesz pokazać co masz w firmie najlepszego.

Chcesz poznać cennik projektowania stron www skorzystaj z naszego kalkulatora.

Wybierz interesujące Cię funkcjonalności
 zindywidualizowany projekt graficzny  profesjonalne zdjęcia samodzielne zarządzanie treścią (CMS) wbudowany blog (nowości, aktualności) wbudowany newsletter  integracja z Facebookiem  wtyczki społecznościowe spot wideo na stronie animowany slider na stronie głównej  animowane elementy flash wewnętrzna wyszukiwarka formularz kontaktowy mapka dojazdu na stronie kontakt galeria zdjęć ankieta moduł płatności podpięte statystyki

Planowana ilość stron

Twoje imię i nazwisko (wymagane)

Twój e-mail (wymagane)

Telefon kontaktowy (wymagane)

Nazwa Firmy/branża

Uwagi

captcha